SPORTS

  


 15ο μάθημα: χοροί του Πόντου και της Κύπρου

Περιηγηθείτε εικονικά σε ένα μουσείο παραδοσιακού χορού. Σε κάθε μια αίθουσά του υπάρχει πλούσιο οπτικό και ακουστικό υλικό από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ας μπούμε στην αίθουσα του Πόντου και της Κύπρου και ας γνωρίσουμε την λαογραφία τους μέσω των χορών τους.    

 

 14ο μάθημα: αθλητισμός στα χρόνια της σκλαβιάς

Υπήρχε αθλητισμός στα χρόνια της σκλαβιάς? Ναι, υπήρχε αλλά όχι με τη σημερινή μορφή, ήταν ένα εργαλείο επιβίωσης. Οι αυτοσχέδιες αθλητικές αναμετρήσεις, αποτελούσαν ταυτόχρονα και μια άσκηση για τις μάχες με τους Τούρκους.

 

 13ο μάθημα: το project των ολυμπιακών αγώνων  

Τα φαινόμενα της βίας και του ρατσισμού στους αθλητικούς χώρους βλέπουμε, με λύπη, πως αυξάνονται αντί να μειώνονται. Σε συνδυασμό με την χρήση αναβολικών φαρμάκων και ναρκωτικών ουσιών η Φυσική Αγωγή καλείται, εκ των πραγμάτων, να κατευθύνει τους νέους στα ιδεώδη του αθλητισμού και της ευγενικής άμιλλας. Το "ευ αγωνίζεσθαι" εμπεριέχει την αξία του σεβασμού του αντιπάλου, την εντιμότητα και την αποδοχή της ήττας. 

Το παρακάτω διδακτικό σενάριο, θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε την έννοια της προσπάθειας στην ολυμπιακή παράδοση και να γνωρίσετε τα ολυμπιακά αθλήματα. 

 

12ο μάθημα: τα χειμερινά ολυμπιακά αθλήματα

 Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν ένα από τα κορυφαία παγκόσμια αθλητικά γεγονότα. Διεξάγονται υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) από το 1924 κάθε 4 χρόνια, με εξαίρεση τις Ολυμπιάδες του 1940 & 1944, οι οποίες ακυρώθηκαν λόγω του Β΄ παγκοσμίου πολέμου. Όπως είναι λογικό, διοργανώνονται στις βοριώτερες χώρες του βορείου ημισφαιρίου επειδή οι κλιματολογικές συνθήκες είναι κατάλληλες. 

  
11ο μάθημα: η ποδηλασία

Το πρώτο όχημα ενός παιδιού είναι το ποδήλατο για αυτό η σωστή διαπαιδαγώγηση, από τους γονείς και από τους εκπαιδευτικούς, θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε σωστές συνήθειες που θα σας συνοδεύσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σας. 

 
 10ο μάθημα: μέγα γὰρ τὸ τῆς θαλάσσης κράτος

Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες από πολύ παλιά συνειδητοποίησαν τη χρησιμότητα και τις δυνατότητες που παρέχουν η θάλασσα και η δύναμη του ανέμου, για αυτό έκαναν από τα αρχαία χρόνια πολλά εξερευνητικά αλλά και εμπορικά ταξίδια με ιστιοφόρα. Άνοιξαν νέους θαλάσσιους δρόμους και επέδρασαν με τον πολιτισμό τους σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο. 

 
9ο μάθημα: τα άλματα

Τα άλματα είναι μια από τις κατηγορίες των αγωνισμάτων στον κλασσικό αθλητισμό. Χωρίζονται σε δύο είδη ανάλογα με την κατεύθυνση τους σε οριζόντια (εις μήκος, τριπλούν) και σε κάθετα άλματα (επί κοντώ, εις ύψος).

 
8ο μάθημα: οι δρόμοι

Το έτος 776 π.Χ.θεωρείται η χρονολογία έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Πριν, δηλαδή, από 2796 χρόνια οι αρχαίοι Έλληνες είχαν οργανώσει τον αθλητισμό τους, είχαν θεσπίσει κανονισμούς για την διεξαγωγή των αγωνισμάτων τους. Η νίκη, πίστευαν, έπρεπε να κατακτάται τηρώντας αυτούς τους κανόνες, εὖ ἀγωνίζεσθαι που πάει να πει να αγωνίζεσαι με έντιμο τρόπο.

Στα αγωνίσματα αυτά και στο εὖ ἀγωνίζεσθαι στηρίζεται σήμερα ο σύγχρονος κλασσικός αθλητισμός.

 
7ο μάθημα: cheerleading
 
Είναι ένα άθλημα διασκεδαστικό και γεμάτο ενέργεια! Περιλαμβάνει γυμναστική και πολύ χορό. Μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως ταλέντου και ικανοτήτων! Επικεντρώνεται στην διασκέδαση και στην δημιουργία φιλικών δεσμών μεταξύ των παιδιών, ώστε να καλλιεργείται το ομαδικό πνεύμα και η αυτοεκτίμηση των συμμετεχόντων.
 
Πρόκειται για το αγώνισμα που θα ενταχθεί στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες και λέγεται αθλητικός ομαδικός χορός ή πιο απλά τσιρλίντινγκ.  
6ο μάθημα: οι ρίψεις 

O κλασικός αθλητισμός είναι από τα πιο αγαπημένα αθλήματα των φιλάθλων γιατί, εκτός των άλλων, περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό αγωνισμάτων με διαφορετικά χαρακτηριστικά (δρόμοι ταχύτητας με ή χωρίς υπερπήδηση εμποδίων, δρόμοι αντοχής-ημιαντοχής, άλματα, ρίψεις και κάποια αγωνίσματα συνεργασίας όπως οι σκυταλοδρομίες).

Τα ριπτικά αγωνίσματα στο στίβο είναι τέσσερα για άνδρες και γυναίκες: α) το ακόντιο, β) ο δίσκος, γ) η σφαίρα και δ) η σφύρα. Oι ρίψεις θεωρούνται ότι είναι τα αγωνίσματα των δυνατών, γιατί για μια υψηλή επίδοση, απαιτείται να έχει κανείς καλή τεχνική, ταχύτητα και δύναμη.

 
 
5ο μάθημα: ο κλασικός αθλητισμός
 
 Όλοι οι  μαθητές και κυρίως αυτοί  που  έχουν  μια προτίμηση και έφεση στην οπτική μάθηση, επωφελούνται εκφράζοντας ιδέες, πληροφορίες και σκέψεις χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό από σχήματα, χρώματα, εικόνες, κείμενο και ήχο. Θα γνωρίσουμε λοιπόν τον κλασικό αθλητισμό μέσω ενός εννοιολογικού χάρτη. 
 
 
4ο μάθημα: η πάλη 

Η πάλη είναι αναπόσπαστο αγώνισμα των ολυμπιακών αγώνων, στις ημέρες μας έχουμε δύο στυλ πάλης την Ελεύθερα και την Ελληνορωμαϊκή πάλη, επίσης από το 2004 στο ολυμπιακό πρόγραμμα έχει ενταχθεί και η Πάλη Γυναικών.

3ο μάθημα: orienteering


Ο αγωνιστικός προσανατολισµός είναι το άθληµα που συνδυάζει την σωµατική άσκηση, όπως το τρέξιµο ή το περπάτηµα, την ποδηλασία βουνού ή την χιονοδροµία αντοχής, µε την ικανότητα πλοήγησης σε συγκεκριµένη διαδροµή µε την χρήση χάρτη και πυξίδας.
 
 2ο μάθημα: μικροί κολυμβητές, υγιείς μαθητές/τριες

Σε σχέση με τις υπόλοιπες αερόβιες μορφές αθλητισμού, η κολύμβηση έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα!! Δεν καταπονεί καθόλου το σκελετικό σύστημα του οργανισμού. Το μυστικό κρύβεται στην άνωση του νερού, που ωθεί το σώμα προς τα πάνω.

1ο μάθημα: το μοντέρνο πένταθλο 
Γνωρίζετε τι είναι το Μοντέρνο Πένταθλο;; Μια ματιά στην παρακάτω παρουσίαση θα σας δώσει μια εικόνα αυτού του υπέροχου αθλήματος...