15ο μάθημα: χοροί του Πόντου και της Κύπρου
Περιηγηθείτε εικονικά σε ένα μουσείο παραδοσιακού χορού. Σε κάθε μια
αίθουσά του υπάρχει πλούσιο οπτικό και ακουστικό υλικό από κάθε γωνιά
της Ελλάδας. Ας μπούμε στην αίθουσα του Πόντου και της Κύπρου και ας
γνωρίσουμε την λαογραφία τους μέσω των χορών τους.
- Κάντε click και περιηγηθείτε στο εικονικό μουσείο (α΄μέρος) της κας Κωνσταντινιάς Σπανού
- Κάντε click (β΄μέρος)
14ο μάθημα: αθλητισμός στα χρόνια της σκλαβιάς
13ο μάθημα: το project των ολυμπιακών αγώνων
Τα φαινόμενα της βίας και του ρατσισμού στους αθλητικούς χώρους βλέπουμε, με λύπη, πως αυξάνονται αντί να μειώνονται. Σε συνδυασμό με την χρήση αναβολικών φαρμάκων και ναρκωτικών ουσιών η Φυσική Αγωγή καλείται, εκ των πραγμάτων, να κατευθύνει τους νέους στα ιδεώδη του αθλητισμού και της ευγενικής άμιλλας. Το "ευ αγωνίζεσθαι" εμπεριέχει την αξία του σεβασμού του αντιπάλου, την εντιμότητα και την αποδοχή της ήττας.
Το παρακάτω διδακτικό σενάριο, θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε την έννοια της προσπάθειας στην ολυμπιακή παράδοση και να γνωρίσετε τα ολυμπιακά αθλήματα.
- Κάντε click για να ανοίξετε την παρουσίαση του κ.Δημήτρη Δεληγιάννη
- Κάντε click για το πρώτο φύλλο εργασίας
- Κάντε click για το δεύτερο φύλλο εργασίας
12ο μάθημα: τα χειμερινά ολυμπιακά αθλήματα
Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν ένα από τα κορυφαία παγκόσμια αθλητικά γεγονότα. Διεξάγονται υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) από το 1924 κάθε 4 χρόνια, με εξαίρεση τις Ολυμπιάδες του 1940 & 1944, οι οποίες ακυρώθηκαν λόγω του Β΄ παγκοσμίου πολέμου. Όπως είναι λογικό, διοργανώνονται στις βοριώτερες χώρες του βορείου ημισφαιρίου επειδή οι κλιματολογικές συνθήκες είναι κατάλληλες.
Το πρώτο όχημα ενός παιδιού είναι το ποδήλατο για αυτό η σωστή διαπαιδαγώγηση, από τους γονείς και από τους εκπαιδευτικούς, θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε σωστές συνήθειες που θα σας συνοδεύσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σας.
- Κάντε click για να ποδηλατείτε και να κυκλοφορείτε με ασφάλεια της κας Αντωνίας Κυπριανού
- Κάντε click για να γνωρίσετε το συναρπαστικό άθλημα της ποδηλασίας της κας Μαρίας Κουμά
Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες από πολύ παλιά συνειδητοποίησαν τη χρησιμότητα και τις δυνατότητες που παρέχουν η θάλασσα και η δύναμη του ανέμου, για αυτό έκαναν από τα αρχαία χρόνια πολλά εξερευνητικά αλλά και εμπορικά ταξίδια με ιστιοφόρα. Άνοιξαν νέους θαλάσσιους δρόμους και επέδρασαν με τον πολιτισμό τους σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο.
Τα άλματα είναι μια από τις κατηγορίες των αγωνισμάτων στον κλασσικό αθλητισμό. Χωρίζονται σε δύο είδη ανάλογα με την κατεύθυνση τους σε οριζόντια (εις μήκος, τριπλούν) και σε κάθετα άλματα (επί κοντώ, εις ύψος).
Το έτος 776 π.Χ.θεωρείται η χρονολογία έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Πριν, δηλαδή, από 2796 χρόνια οι αρχαίοι Έλληνες είχαν οργανώσει τον αθλητισμό τους, είχαν θεσπίσει κανονισμούς για την διεξαγωγή των αγωνισμάτων τους. Η νίκη, πίστευαν, έπρεπε να κατακτάται τηρώντας αυτούς τους κανόνες, εὖ ἀγωνίζεσθαι που πάει να πει να αγωνίζεσαι με έντιμο τρόπο.
Στα αγωνίσματα αυτά και στο εὖ ἀγωνίζεσθαι στηρίζεται σήμερα ο σύγχρονος κλασσικός αθλητισμός.
O κλασικός αθλητισμός είναι από τα πιο αγαπημένα αθλήματα των φιλάθλων γιατί, εκτός των άλλων, περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό αγωνισμάτων με διαφορετικά χαρακτηριστικά (δρόμοι ταχύτητας με ή χωρίς υπερπήδηση εμποδίων, δρόμοι αντοχής-ημιαντοχής, άλματα, ρίψεις και κάποια αγωνίσματα συνεργασίας όπως οι σκυταλοδρομίες).
Τα ριπτικά
αγωνίσματα στο στίβο είναι τέσσερα για άνδρες και γυναίκες: α) το
ακόντιο, β) ο δίσκος, γ) η σφαίρα και δ) η σφύρα. Oι ρίψεις θεωρούνται
ότι είναι τα αγωνίσματα των δυνατών, γιατί για μια υψηλή επίδοση,
απαιτείται να έχει κανείς καλή τεχνική, ταχύτητα και δύναμη.
Η πάλη είναι αναπόσπαστο αγώνισμα των ολυμπιακών αγώνων, στις ημέρες μας έχουμε δύο στυλ πάλης την Ελεύθερα και την Ελληνορωμαϊκή πάλη, επίσης από το 2004 στο ολυμπιακό πρόγραμμα έχει ενταχθεί και η Πάλη Γυναικών.
3ο μάθημα: orienteering
Ο αγωνιστικός προσανατολισµός είναι το άθληµα που συνδυάζει την σωµατική άσκηση, όπως το τρέξιµο ή το περπάτηµα, την ποδηλασία βουνού ή την χιονοδροµία αντοχής, µε την ικανότητα πλοήγησης σε συγκεκριµένη διαδροµή µε την χρήση χάρτη και πυξίδας.
1ο μάθημα: το μοντέρνο πένταθλο